021-66802952
es.ramandco@gmail.com

رینگ پلی اتیلن

رینگ پلی اتیلن چیست؟

رینگ پلی اتیلن یا همان فلنج رینگ پلی اتیلن قطعه ای شبیه رینگ است که در پشت فلنج پلی اتیلن قرار می‌گیرد؛ رینگ پلی اتیلن با داشتن سوراخهایی بر روی خود به وسیله پیچ و مهره سبب بسته شدن دو فلنج پلی اتیلن می شود. رینگ پلی اتیلن را می توان هم از فلز آهن و هم از استیل تولید کرد.

روش تولید

رینگ پلی اتیلن همانطور که ذکر شده از جنس آهن می باشد. و در صورت نیاز از استیل استفاده می شود. در اکثر مواقع به علت اینکه این رینگ در فضای آزاد است برای جلوگیری از خوردگی آن، عملیات گالوانیزه گرم و سرد نیز روی آن انجام می شود. برای تولید رینگ پلی اتیلن ابتدا ورق به کمک دستگاه پلاسما به شکل رینگ برش می خورد. سپس با دستگاه تراش به ابعاد استاندارد تراشیده می‌شود. سپس با دریل ستونی سوراخهای سطح آن طبق جدول استاندارد سوراخکاری می‌شود. در مرحله آخر در صورت نیاز عملیات گالوانیزه نیز انجام میشود.

روش استفاده

رینگ پلی اتیلن بعد از جوش فلنج پلی اتیلن به لوله در پشت آن قرار می‌گیرد. و بعد از فیس تو فیس شدن دو فلنج به کمک پیچ و مهره و سوراخهای موجود بر ر ی رینگ دو ف نج به روی هم فشرده شده و عملیات اتصال و آببندی انجام می شود. به طور کلی هر گاه فلنج پلی اتیلن استفاده می شود، استفاده از رینگ پلی اتیلن امری اجتناب ناپذیر است.

ابعاد و متریال

رینگ پلی اتیلن بر اساس سایز لوله پلی اتیلن ساخته می شود. دسته بندی سایزهای آن بر اساس دسته بندی سایزهای لوله پلی اتیلن می باش . متریال این رنگها از st37 و ss304 می باشد. به علت رطوبت در مکان‌های مورد استفاده از این قطعه بهتر است عملیات پوشش دهی گالوانیزه بر روی رینگهای آهنی انجام شود.

فشار کاری

رینگ پلی اتیلن دارای فشار کار مطابق با فلنج پلی اتیلن می باشد.فلنج پلی اتیلن در فشار کاری ۶،۱۰،۱۶،۲۰،۲۵ تولید می شود. به طبع آن رینگ فلزی هم طبق فشار کاری تولید می شود. با تغییر فشار کاری ضخامت و سنتر سوراخ رینگ های گالوانیزه تغییر می کند.

مزایای رینگ پلی اتیلن

رینگ پلی اتیلن موجب کاهش هزینه، جلوگیری از ضربات ناشی از ونتدر خطوط لوله پلی اتیلن و سرعت عمل می شود‌. اما مهمترین مزیت این رینگ مونتاژ و دمونتاژ آن است.که به راحتی به کمک پیچ و مهره فلنجها به هم وصل یا جدا می شوند.

کاربرد رینگ پلی اتیلن

رینگ پلی اتیلن در صنایع کشاورزی، آب و فاضلاب، نفت و گاز، مواد اسیدی و صنایع دریایی کاربرد فراوان دارد و هر زمانی از فلنج پلی اتیلن استفاده شود باید از رینگ فلزی نیز استفاده شود.

قیمت و خرید

رینگ پلی اتیلن در قیمت‌های متفاوتی تولید می شود. دلیل این تفاوت قیمت متریال، ضخامت، سایز و فشار کاری رینگ فلزی می باشد. برای خرید رینگ فلنج پلی اتیلن با شماره ۰۹۱۲۹۳۷۴۹۷۵ و ۰۲۱۶۶۸۰۲۹۵۲ آقای غفاری تماس بگیرید.