فلنج ها مانند بسیاری از محصولات صنعتی، نمونه‌های داخلی و خارجی دارند. فلنج های خارجی اغلب  از کشورهای چین و ایتالیا وارد ایران می‌شوند. دو مورد از شناخته‌شده‌ترین برندهای خارجی فلنج، برندهای ملسی و گالپرتی هستند.  بااین‌حال به دلیل مرغوب بودن فلنج های داخلی، بسیاری از افراد توجه چندانی به داخلی یا خراجی بودن فلنج نمی‌کنند. بسیاری از فلنج هایی که در شرکت‌های داخلی تولید می‌شوند، کیفیت و قیمت بالاتری نسبت به فلنج های وارداتی دارند. در کل  در بازار ایران، خارجی یا داخلی بودن فلنج چندان موردتوجه مشتریان نیست. چیزی که موردتوجه مشتریان است، نوع و کیفیت متریال استفاده‌شده در فلنج و  همچنین تست‌های انجام‌شده روی فلنج است.

لازم به ذکر است که کلیه فلنج ها بایستی دارای certificate (گواهی معتبر)باشند. این گواهی برای هر فلنج به‌صورت مجزا صادر می‌شود و به‌صورت کاغذ چاپی در داخل بسته‌بندی فلنج قرار می‌گیرد. بر روی کلیه فلنج ها نیز عددی بانام hitnumber درج می‌شود. هر فلنج یک hitnumber مجزا دارد که این hit number بر روی فلنج نیز هک شده است. 

بااین‌حال با توجه به اینکه فلنج ها در مکان‌های حساسی استفاده می‌شوند، ممکن است برخی مجموعه‌ها اعتمادی به certificate های ارائه‌شده توسط شرکت تولیدکننده نداشته باشند و بخواهند خود یا شرکت ثالثی آزمایش‌های لازم را بر روی فلنج انجام دهند. همچنین این نکته را نیز باید در نظر گرفت که با توجه به اینکه certificate ها کاغذهای چاپی هستند، امکان جعل آنها وجود دارد. 

شرکت‌های خریدار می‌توانند یک یا چند نمونه از فلنج های خریداری‌شده را جهت تست و آزمایش به آزمایشگاه‌ها ارسال کنند. بر روی فلنج های تست‌هایی نظیر تست ضربه، تست مکانیکی، تست شیمیایی و تست کشی انجام می‌شود. حتی ممکن است خریدار، فلنج را به‌صورت کامل شکافته و موردبررسی قرار دهد. شخص یا شرکتی که فلنج را خریداری می‌کند، می‌توانند در کنار خرید تعداد محصول موردنیاز، تعداد محدودی را نیز برای تست خریداری کنند. بعد از انجام تست، مقاومت و کیفیت فلنج ها به‌صورت آشکار نمایان می‌شود. 

ما در شرکت انرژی صنعت رامند، در صورت نیاز مشتریان خدمات تست فلنج را نیز انجام می‌دهیم. ما قادر به انجام انواع آزمایشان و تست‌های معتبر بر روی فلنج ها هستیم. در صورت خرید مشتری و درخواست انجام تست، هزینه تست به‌صورت مجزا محاسبه می‌شود.