واشر منجید دار جزء گسکتهای لاستیکی است که در میان آنها رشته های منجید یا نخ کتان وجود دارد. واشر منجید دار بیشتر در خطوط لوله کشی فاضلاب و تاسیسات استفاده می شود.

واشر منجید دار بین دو فلنج قرار می گیرد؛ این فلنجها می تواند فلنج گلو دار، فلنج اسلیپون، فلنج کور و ... باشد. واشرمنجیدار با توجه به فشار کاری فلنج در ضخامتهای متفاوت تولید می شوند. به طور مثال برای فشار کاری ۴۰ بار باید واشر منجید دار ۶ میل دو لایه نخ کتان استفاده کرد.واشرهای منجیددار  را می توان در کنار همه انواع فلنح ها استفاده کرد. به طور مثال همان واشر که برای فلنج گلو دار استفاده می شود برای فلنج اسلیپون و کور هم استفاده می شود. تفاوت ابعاد واشرها در فشار کاری و سایز فلنج می باشد. هر چه فشار کاری بیشتر باشد ضخامت واشر منجید دار بیشتر می شود.

واشر_منجیددارقطر داخلی این واشر بر اساس سایز و قطر خارجی آن به جای واشر بستگی دارد. واشر منجید دار بر روی جای واشر یا همان ریس فیس RF فلنج قرار می‌گیرد. این واشر بر طبق استاندارد din2690 و ASME B16.21 می باشد. و برای فلنجهای با آلیاژ st37 و A105 به کار می رود.


ویژگی
واشر منجید دار دارای ویژگی‌های منحصر بفردی هست که این واشر را نسبت به دیگر گسکتها متمایز می کند. مهمترین ویژگی آن استحکام بالا به علت داشتن نخ کتان به عنوان منجیت در این محصول است. ویژگی مهم بعدی انعطاف پذیر بودن عالی آن است. از دیگر خصوصیات مهم این نوع از واشر می توان به عایق الکتریکی بودن، هدایت حرارتی پایین، کشش پذیری مناسب، مقاومت به خوردگی بالا اشاره کرد.

واشر منجیددار جزء پرکاربردترین واشرها و همچنین نسبت به کارایی جز ارزانترین انواع واشر آببندی محسوب می شود. این محصول دارای انتقال حرارت پایین و دارای مقاومت حرارتی در حدود ۱۵۰ درجه سانتی گراد هست.
واشر منجید دار به علت الاستیسیته بالا و ایجاد فشار به کمک پیچ و مهره یا استاد بولت  بهترین آببندی در بین واشر های لاستیکی را دارد.
واشر_منجید_داربرای خرید این محصول با شماره ۰۹۱۲۹۳۷۴۹۷۵ یا شماره ۶۶۸۰۲۹۵۲-۰۲۱ تماس بگیرید.